Il faut d’abord durer

Nu är det tisdag igen. Imorgon är det skola som vanligt och vi har två prov att se fram emot! Vi har prov i Svenska som handlar om medeltiden i Europa, utvandringen som norrmännen gjorde till Island och lite om den islänska litteraturen och Hemingway, eftersom hans sätt att berätta saker är lik de Islänska sagorna. Il faut d’abord durer är hans favorit uttryck som är franska för det viktiga är att hålla ut. När vi har haft det provet så har vi lunch för att sedan ha proov i VA. Vi ska ha på kapitel 5 och resten av de vi gått igenom. Det är ett gansla viktigt prov för 3orna men inte lika viktigt för oss 2or eftersom vi har chans att visa vad vi kan när vi går i 3an :P Men det är bara göra så gott man kan. Det brukar oftast gå bra då.

Idag har jag haft dekorativmålning B. Jag försökte imitera valnörsrot idag. Mats sa att det jag började på kommer vi få till men så måste han väl säga ;P Men jag tycker det är kul att vara där på måleri. Det är så skönt när man får göra något som är kul och inte ha en massa negativa runt omkring sig. Efter det hade jag natur. Det var några som hade prov idag. Vi andra började på ett nytt kapitel. Nu ska vi börja lära oss om energi. Det kommer vi sedan ha prov på. (Y) Sen hade vi lunch, idag fick vi korvstroganoff med ris. 

På Nisses lektion påbörjade vi en ny kurs. Den kursen heter säkerhet på väg och det är en utbildning man måste ha om man ska ut på vägarna och jobba. Där kommer vi oxå ha ett prov senare, men det är ett prov som vägverket har gjort. Men men går man i skolan ska man väl ha en massa prov :P

På torsdag och fredag är vi ledig! Så nu vill jag bara att onsdagen ska gå fort förbi ;D och jag tror att den kommer gå ganska snabbt. På torsdag ska jag fika med Emma och Jonna. Sen vet jag inte vad som händer. :P

Se nu till att ha en underbar dag! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0